PROGRAMMA 4 BESTUREN

DEELPROGRAMMA 4.3 DIENSTVERLENING EN BEDRIJFSVOERING

4.3 Wat hebben we bereikt?

De organisatieontwikkeling is afhankelijk van professionele medewerkers. Voorwaarde daarbij is het ontwikkelen van vaardigheden en systemen (met een goede inrichting daarvan) die je nodig hebt bij de uit te voeren taken. Samenwerken en kennis delen is volop in ontwikkeling.
We hebben in 2020 en 2021 stappen gezet in de doorontwikkeling van de organisatie qua werkwijze, cultuur en bedrijfsvoering. We koppelen deze organisatieontwikkeling zoveel mogelijk aan actuele projecten en werkzaamheden. We leren ‘werkende weg’. Het is inmiddels gebruikelijk in de organisatie om te werken als opdrachtnemer en het tonen van eigenaarschap wordt verder ontwikkeld. In het kader van procesmatig werken zijn we geslaagd in het ontwerpen en onderhouden van alle processen van burgerzaken. Daardoor werd eind 2020 succes behaald in de toetsing op de kwaliteit van de basisregistratie personen (BRP). Tegelijkertijd is er aandacht voor vernieuwing en digitalisering. Het tempo hiervan ligt echter zodanig hoog dat er regelmatig geprioriteerd moet worden.
Onze doelen zijn nog steeds:

•   Meer klant- en resultaatgericht werken;
•   Klantprocessen efficiënter en effectiever maken;
•   Verdere digitalisering en informatievoorziening ten gunste van onze dienstverlening;

•   Aantrekkelijk werkgeverschap in een krapper wordende arbeidsmarkt;
•   Beter inspelen op de veranderende rol van de overheid in ontwikkelingen in de maatschappij (doorontwikkeling van het programma ‘zelfsturing’);

•   Doorontwikkeling van competenties van medewerkers.

Deze pagina is gebouwd op 07/07/2021 11:21:44 met de export van 07/07/2021 11:00:41